25 Αυγ 2016

Τα έξυπνα περιπολικά γνωρίζουν τα πάντα για κάθε αυτοκίνητο!

Το μαύρο Passat ήταν παρκαρισμένο έξω από ένα εστιατόριο στο κέντρο της Αθήνας. Ένα περιπολικό με αναμμένο φάρο είχε μόλις σταματήσει δίπλα του. Δευτερόλεπτα μετά, ένας νεαρός πλησίασε το όχημα, φορτωμένος με σακούλες φαγητού και έβαλε το κλειδί στην πόρτα του οδηγού. «Όλα καλά Μοχάμεντ;», του λέει ο συνοδηγός του περιπολικού, αφήνοντας εμβρόντητο τον αλλοδαπό, που δεν μπορούσε να αντιληφθεί πώς ο αστυνομικός ήξερε το όνομά του...

Ήταν ένα από τα περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. που διαθέτει το σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης Πινακίδων Οχημάτων (APNR), το οποίο δίνει τη δυνατότητα στο πλήρωμα να μαθαίνει άμεσα την «ταυτότητα» του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου. Έτσι, οι αστυνομικοί είδαν ένα αυτοκίνητο που τους κίνησε την περιέργεια, έψαξαν αν απασχολεί, κι όταν είδαν ότι όλα ήταν νόμιμα, αρκέστηκαν να πουν ένα... «γεια» στον ιδιοκτήτη του...

Από τις αρχές του 2012, είκοσι οχήματα της αστυνομίας κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας «σκανάροντας» πινακίδες και οχήματα. Από πέντε κυκλοφορούν σε Θεσσαλονίκη και Γιάννενα. Καθημερινά, σαρώνουν χιλιάδες, μπορεί και εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, προκειμένου να διαπιστώσουν αν συντρέχει λόγος για περαιτέρω έρευνα στα οχήματα.

Oι κάμερες βρίσκονται ενσωματωμένες στον φάρο των 30 περιπολικών που κυκλοφορούν στους δρόμους, της Αθήνας (20 περιπολικά), της Θεσσαλονίκης (5) και των Ιωαννίνων (5). Σε πιο καινούρια περιπολικά η κάμερα μπορεί να τοποθετηθεί και πίσω από τον κεντρικό καθρέφτη. Τα οχήματα διασυνδέονται με Κέντρα Επιχειρήσεων στις αντίστοιχες πόλεις.

«Το περιπολικό πραγματοποιεί τις συνήθεις περιπολίες στους δρόμους της Αθήνας, όπως έχει οριστεί από το κέντρο της Άμεσης Δράσης. Αυτόματα καταγράφονται τα δεδομένα των πινακίδων που συναντάμε, ενώ όταν ένα όχημα απασχολεί για κάποιο λόγο, η οθόνη μέσα στο περιπολικό κοκκινίζει και ακούγεται μια σειρήνα προειδοποίησης. Τότε εμείς σταματάμε το αυτοκίνητο και ο έλεγχος αρχίζει», εξηγεί ο αρχιφύλακας Λάμπρος Κιτσάκης, που οδηγεί ένα από αυτά τα εξελιγμένα περιπολικά, με συνοδηγό τον αστυφύλακα Κωνσταντίνο Αντώνο. Όπως μας λέει, το APNR παρουσιάζει τις θέσεις των οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και στα κέντρα επιχειρήσεων.

Από την οθόνη TFT, που βρίσκεται μέσα στο όχημα, οι αστυνομικοί μπορούν όχι μόνο να ενημερωθούν για τα «κόκκινα» οχήματα αλλά και να αναζητήσουν τα στοιχεία «ύποπτου» αυτοκινήτου που ενδεχομένως πέσει στην αντίληψή τους.

Το APNR χρησιμοποιεί τεχνολογίες οπτικής αναγνώρισης πινακίδων (OCR), διαχείρισης στόλου οχημάτων (AVL), καθώς και τεχνολογίες γεωγραφικών συστημάτων πληροφοριών (GIS) για την ψηφιακή απεικόνιση των οχημάτων σε διαδραστικό χάρτη. Τα περιπολικά συνδέονται με το Κέντρο Επιχειρήσεων μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας (3G), ενώ το σύστημα κάνει χρήση τόσο ενσύρματων όσο και ασύρματων επικοινωνιών.

Οι Αρχές έχουν τη δυνατότητα να εντοπίσουν όχι μόνο ένα όχημα που απασχολεί την ώρα της περιπολίας, αλλά και να ανατρέξουν εκ των υστέρων με βάση την πινακίδα του. Με τη βοήθεια του λογισμικού, οι υπηρεσίες μπορούν να ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ή μηχανή σε ποιο σημείο «συναντήθηκε» με το περιπολικό, ποια ώρα, πόσες φορές κ.λπ.

Είναι χαρακτηριστικό πως το σύστημα έχει τη δυνατότητα αναγνώρισης μέχρι και 15.000 πινακίδων την ώρα, ενώ διαβάζει ακόμα και τις πινακίδες οχημάτων που κινούνται με ταχύτητες άνω των 170 χιλιομέτρων την ώρα!

Επιπλέον, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα στα μέλη του πληρώματος, να διαπιστώσουν αν εκκρεμούν δικαστικές αποφάσεις για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, αν έχει δηλωθεί κλοπή ή υπάρχει άλλη παράβαση για το όχημα, αν ο ιδιοκτήτης έχει οικονομικές οφειλές προς στο δημόσιο, μεταξύ των οποίων και αν έχει πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ προσεχώς μέσω της ηλεκτρονικής διασταύρωσης θα μπορούν να δουν και εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο, καθώς και πολλές άλλες πληροφορίες.

(Πηγή: Policenet.gr)


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου