Ο Asfalistroulis σε καλωσορίζει!

Μέσα από το ιστολόγιο αναλαμβάνει να σε ενημερώσει για όλα τα νέα της ασφαλιστικής αγοράς, όλα τα ασφαλιστικά προγράμματα, καθώς και χρήσιμες συμβουλές και πληροφορίες για κάθε ασφαλιστικό θέμα.

Eurolife FFH: Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Αξία έχει να βλέπεις την επιχείρησή σου να μεγαλώνει με ασφάλεια - Ασφαλιστικά προγράμματα και λύσεις για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από την Eurolife FFH

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Νέες δωρεάν καλύψεις ασφαλιστηρίων συμβολαίων Κλάδου Αυτοκινήτου

Η Μινέττα Ασφαλιστική ανακοινώνει την ενσωμάτωση δύο νέων δωρεάν καλύψεων που προστίθενται άμεσα σε όλα τα ασφαλιστήρια συμβόλαια αυτοκινήτου

5 Ανακαινίσεις για την Ενεργειακή Αναβάθμιση της κατοικίας σας και τα κόστη τους

5 ιδέες ανακαίνισης για την ενεργειακή αναβάθμιση της κατοικίας σας

“Νοιάζομαι για το παιδί μου”: Πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας από NN Hellas και Ινστιτούτο Prolepsis

Το πρόγραμμα “Νοιάζομαι για το παιδί μου” από το Ινστιτούτο Prolepsis και την NN Hellas, αποσκοπεί στην προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιού και οικογένειας

Συνεταιριστική Ασφαλιστική: Στηρίζει το ερευνητικό έργο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης

Η Συνεταιριστική Ασφαλιστική στηρίζει την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Democritus Racing Team-DRT) και την εξέλιξη του μονοθεσίου της

Ευρωπαϊκή Πίστη: Νέα προγράμματα “Future Plan” και “Smart Invest” συνδεδεμένα με επενδύσεις

Μια νέα γενιά προγραμμάτων Ασφάλισης Ζωής, συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked), τα οποία ανταποκρίνονται αποτελεσματικά τόσο στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών, όσο και στις σύνθετες χρηματοοικονομικές προκλήσεις, σχεδίασε και διαθέτει η Ευρωπαϊκή Πίστη

Interamerican: Επεκτείνεται στο χώρο της πρωτοβάθμιας Υγείας με νέο Medifirst στο Περιστέρι

Ένα νέο κέντρο πρωτοβάθμιας φροντίδας έρχεται να προστεθεί στο δίκτυο Υγείας Interamerican, 20 χρόνια μετά τα εγκαίνια του 1ου Μedifirst στον Άλιμο

29 Αυγ 2014

Νέα χαμηλότερα ασφάλιστρα αυτοκινήτου από την Υδρόγειο Ασφαλιστική

Ανταποκρινόμενη στον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί τους τελευταίους μήνες στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, από 1η Σεπτεμβρίου  η Υδρόγειος  προχωρά σε σημαντικές μειώσεις ασφαλίστρων στον κλάδο οχημάτων.
Συγκεκριμένα, στα αυτοκίνητα η μείωση θα είναι της τάξης του 3% - 5%, στα φορτηγά 4% - 7%, στα αγροτικά 2% - 4% και στα λεωφορεία/πούλμαν 8% - 12%.
Επίσης στις μοτοσυκλέτες δημιουργεί νέα κατηγορία για κυβισμό από 251cc - 350cc, στην οποία τα ασφάλιστρα μειώνονται από 19% έως 23%.
Παράλληλα επιβραβεύει τους προσεκτικούς οδηγούς με 6% μείωση σε περίπτωση που δεν έχουν προκαλέσει ατύχημα την τελευταία τριετία και δίνει επιπλέον έκπτωση 5% στους παλιούς ασφαλισμένους της που έχουν κλείσει τουλάχιστον μία πενταετία χωρίς να προκαλέσουν ατύχημα.

(Πηγή: I
nsurance-eea.gr)

Ασφαλιστική απάτη ύψους 2.2 εκατ. δολαρίων με Bugatti Veyron

Ο ιδιοκτήτης της κατεστραμμένης Bugatti Veyron -η οποία συνετρίβη σε μια λίμνη- αντιμετωπίζει ποινή μέχρι και 20 χρόνια φυλάκισης, αφού διαπιστώθηκε ότι το όλο περιστατικό ήταν μια απόπειρα εξαπάτησης της ασφαλιστικής εταιρίας.

Όταν, το 2009, η φωτογραφία με την κατεστραμμένη -από πτώση σε λίμνη- Bugatti Veyron έκανε τον γύρο του κόσμου μέσω του διαδικτύου, όλοι αισθάνθηκαν θλίψη για την ζημιά που είχε υποστεί ο επιχειρηματίας Άντι Χάουζ.
Το όλο περιστατικό, μιας και η αποζημίωση που έπρεπε να πάρει ο ιδιοκτήτης του υπέροχου αυτού supercar ήταν μεγάλη, έτυχε ενδελεχούς έρευνας από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρίας με έδρα την Φιλαδέλφεια.
Όπως αποδείχθηκε λοιπόν, ο Άντι Χάουζ έριξε στη λίμνη στο Τέξας την πανάκριβη Bugatti Veyron, προκειμένου να διεκδικήσει από την ασφάλεια το ποσό των 2,2 εκατομμυρίων δολαρίων, ως αποζημίωση για την καταστροφή της.

Ο  ιδιοκτήτης της κατεστραμμένης  Bugatti Veyron  αντιμετωπίζει μέχρι και 20 χρόνια στη φυλακή, αφού διαπιστώθηκε ότι το όλο περιστατικό ήταν μια απόπειρα απάτης .
Ο Χάουζ, ισχυρίσθηκε αρχικά ότι ένας πελεκάνος σε ... χαμηλή πτήση, τον έκανε να χάσει τον έλεγχο του οχήματος. Προκειμένου λοιπόν να μην χτυπήσει το πτηνό, πήρε πορεία προς τη λίμνη. Δυστυχώς όμως γι΄ αυτόν, κάποιος περαστικός κατέγραψε το περιστατικό με το κινητό του τηλέφωνο και, όπως αποδείχθηκε, οι ισχυρισμοί του Χάουζ ήταν ψεύτικοι.
Στην πορεία της έρευνας, διαπιστώθηκε επίσης, ότι αρχικά ο Χάουζ είχε επιχειρήσει να δωροδοκήσει κάποιον να κλέψει και να καταστρέψει το πανάκριβο αυτοκίνητο
Τώρα, αντί για τα 2,2 εκάτ. δολάρια, ο Χάουζ βρίσκεται αντιμέτωπος με μήνυση για απάτη, από την πλευρά της ασφαλιστικής εταιρίας, κινδυνεύοντας με φυλάκιση έως και 20 χρόνων!
(Πηγή: News247.gr)

Το τηλεματικό μέλλον του κλάδου αυτοκινήτου θα έρθει μέσω… smartphone

H πρόταση είναι απλή: Εγκαταστήστε μια συσκευή στο αυτοκίνητό σας και επιτρέψτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία να παρακολουθεί την οδήγησή σας – πόσο γρήγορα οδηγείτε, πόσο απότομα φρενάρετε, πόσο ξυστά παίρνετε τις στροφές και ούτω καθεξής. Σε αντάλλαγμα, η ασφαλιστική θα σας παρέχει έκπτωση στα ασφάλιστρα.
Αυτό μπορεί να μοιάζει ανησυχητικό, αλλά δεν θα έπρεπε να προκαλεί έκπληξη. Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι χρήστες του διαδικτύου ήδη προσφέρουν μετά χαράς τα δεδομένα τους έναντι δωρεάν υπηρεσιών, η μόνη έκπληξη είναι το γεγονός ότι η ασφάλιση που βασίζεται στην καταγραφή δεδομένων δεν είναι ακόμη πιο διαδεδομένη. Η Progressive Insurance, η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία που χρησιμοποιεί τέτοιες μεθόδους στις ΗΠΑ, διαπίστωσε μετά την ανάλυση δισεκατομμυρίων μιλίων και σχετικών δεδομένων ότι σημεία κλειδί της οδηγικής συμπεριφοράς –όπως τα πραγματικά μίλια που διανύθηκαν, το φρενάρισμα και η ώρα της ημέρας– δίνουν περισσότερο από τις διπλάσιες δυνατότητες πρόβλεψης σε σχέση με τις παραδοσιακές μεταβλητές, όπως η ηλικία του οδηγού, το φύλο του, καθώς και το έτος, ο κατασκευαστής και το μοντέλο του ασφαλισμένου οχήματος. Η μέση έκπτωση στα ασφάλιστρα για έναν οδηγό πελάτη της Progressive που συμφωνεί να καταγράφεται η συμπεριφορά του ανέρχεται στο 10 με 15%.
Στο μέλλον, όποιος δεν συμφωνεί να καταγράφεται η οδηγική του συμπεριφορά ίσως δεν θα καλείται να πληρώσει απλώς υψηλότερα ασφάλιστρα, αλλά οι περισσότερες εταιρείες δεν θα δέχονται καν να τον ασφαλίσουν. Θα μπορούσε να ισοδυναμεί με ιστορικό αφερεγγυότητας ή άρνηση παροχής των βασικών πληροφοριών που απαιτούνται για το άνοιγμα τραπεζικού λογαριασμού. «Στο τέλος, η εξυπηρέτηση όσων λένε όχι μπορεί να εξελιχτεί σε ειδική αγορά για κάποιους παρόχους ασφάλισης» υποστηρίζει πρόσφατη έκθεση της Deloitte για τα ασφαλιστικά προγράμματα με βάση τη χρήση (usage-based insurance, UBI). Και όπου «ειδική αγορά», διάβαζε: πολύ ακριβή.
Χάριν δεδομένων
Η ασφάλιση με βάση τη χρήση ή την τηλεματική δεν είναι κάτι καινούριο. Μια από τις παλαιότερες εταιρείες σε αυτόν τον τομέα, η Octo Telematics, δραστηριοποιείται από το 2002 περίπου. Η ιδέα όμως ποτέ δεν υιοθετήθηκε ευρέως – παρότι η Octo διέπρεψε και πρόσφατα μάλιστα εξαγοράστηκε από μεγάλη ρωσική κοινοπραξία. Στις ΗΠΑ, η Progressive έχει εγγράψει περίπου 2 εκατ. πελάτες στο πρόγραμμά της από το 2008. Αλλά στον δρόμο κυκλοφορούν περισσότερα από 250 εκατ. oχήματα, σύμφωνα με την ερευνητική εταιρεία IHS Automotive.
Η Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο φάνηκαν πιο ένθερμοι υποστηρικτές, με το 15 έως 18% των συμβολαίων να βασίζονται στην τηλεματική, σύφωνα και πάλι με την Deloitte. Η συμβουλευτική Ptolemus δίνει χαμηλότερα νούμερα, ωστόσο προβλέπει ότι σχεδόν το 40% των βρετανικών συμβολαίων θα είναι... τηλεματικά ως το 2020.
Μερίδια αγοράς για τα ασφαλιστικά προγράμματα που αξιοποιούν την τηλεματική, σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Μερίδια αγοράς για τα ασφαλιστικά προγράμματα που αξιοποιούν την τηλεματική, σε Ευρώπη και ΗΠΑ
Το σημείο καμπής της τηλεματικής
Μια μεγάλη αλλαγή μπορεί όμως να βρίσκεται προ των πυλών, υποστηρίζει ο John Lucker, στέλεχος τηςDeloitte. Η ασφάλιση με βάση την τηλεματική μπορεί τελικά να βρει μεγάλη απήχηση, σύμφωνα με τον ίδιο, καθώς δεν απαιτούνται πλέον ειδικές συσκευές που εγκαθίστανται στο αυτοκίνητο, αλλά αρκεί το απλό κατέβασμα εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.
Μια εφαρμογή είναι πιο εύχρηστη για τον πελάτη και φτηνότερη για την ασφαλιστική εταιρεία: η τηλεματική συσκευή κοστίζει γύρω στα 100 δολάρια και ίσως χρειαστεί να επιστραφεί και να δοθεί σε άλλον πελάτη μετά τη λήξη του συμβολαίου. Επιπλέον, τα τηλέφωνα έχουν κατασκευαστεί ειδικά για επικοινωνία, ενώ οι συσκευές αυτοκινήτου χειάζονται κάποιου είδους πομπό. Στο Ηνωμένο Βασίλειο μια εταιρεία ονόματι Marmalade ήδη πουλά ένα ασφαλιστικό πρόγραμμα που βασίζεται σε εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο και απευθύνεται σε νέους οδηγούς οι οποίοι μαθαίνουν να οδηγούν με το αυτοκίνητο των γονιών τους.
τηλεματική σημαίνει και ένα μεγάλο άλμα για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι ασφάλειες αυτοκινήτου κατά παράδοση βασίζονται σε κατηγοριοποιήσεις: οι νέοι άνδρες οδηγούν πιο επικίνδυνα από τις νέες γυναίκες (παρότι ο προσδιορισμός των ασφαλίστρων με βάση το φύλο είναι παράνομος σε κάποια μέρη του κόσμου), οι νέοι γενικά είναι χειρότεροι οδηγοί από τους μεγαλύτερους σε ηλικία, ενώ άνθρωποι που οδηγούν συγκεκριμένους τύπους σπορ αυτοκινήτων είναι πιο επικίνδυνοι από όσους προτιμούν μοντέλα της εποχής του παππού τους, και ούτω καθεξής. Ωστόσο αυτές οι κατηγορίες αποτελούν παράλληλα γενικεύσεις. «Η δυνατότητα να φτάσουν στο πώς οι οδηγοί οδηγούν είναι κάτι σαν άγιο δισκοπότηρο για τις εταιρείες» επισημαίνει ο J. Lucker.
Επιβεβλημένες συμμαχίες
Δεν θα επωφεληθούν όλες οι ασφαλιστικές από αυτή την αλλαγή. Χρειάζονται αρκετά δισεκατομμύρια ώρες και έως 5 χρόνια εφαρμογή ενός προγράμματος UBI για να εξαγάγουν οι ασφαλιστές συμπεράσματα από τα δεδομένα. Η Progressive, για παράδειγμα, έχει συγκεντρώσει δεδομένα για πάνω από 10 δισ. μίλια και 2 εκατ. οχήματα τα τελευταία 6 χρόνια.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες, που διαθέτουν αρκετούς πελάτες, μπορεί να είναι σε θέση να συγκεντρώσουν αρκετά δεδομένα. Οι μικρότερες όμως δεν μπορούν να ελπίζουν πως θα τις ανταγωνιστούν. Θα αναγκαστούν να μοιραστούν τα δεδομένα τους μεταξύ τους, υποστηρίζει ο Chuck Chamness, επικεφαλής της αμερικανικής ένωσης αλληλασφαλιστικών εταιρειών, της οποίας τα μέλη εισπράττουν τα μισά από τα ασφάλιστρααυτοκινήτου και κατοικίας στις ΗΠΑ.
Από την άλλη πλευρά, ίσως οι μικρότερες εταιρείες στραφούν στην ασφάλιση όσων δεν επιθυμούν συμβόλαια με βάση την τηλεματική. Μπορεί όμως να δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν στις τιμές αντιπάλους που επωφελούνται από πλουσιότερα δεδομένα, ή να διαπιστώσουν ότι οι πελάτες που γυρνούν την πλάτη τους στην τηλεματική δεν το κάνουν από ευαισθησία για τα προσωπικά τους δεδομένα, αλλά γιατί αυτό που θα κατέγραφαν οι αισθητήρες απέχει πολύ από την ενδεδειγμένη οδηγική συμπεριφορά...
Τα δεδομένα για την οδηγική συμπεριφορά που καταγράφηκαν (σε δισ. χιλιόμετρα)
Τα δεδομένα για την οδηγική συμπεριφορά που καταγράφηκαν (σε δισ. χιλιόμετρα)
Οι αλλαγές θα φέρουν κι άλλες αλλαγές
Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα για την ασφαλιστική βιομηχανία, αν η ασφάλιση που βασίζεται στην τηλεματική εδραιωθεί, αυτό θα σημαίνει μεγάλες αλλαγές για την οδική ασφάλεια. Η ασφαλιστική εφαρμογή στο κινητό τηλέφωνο μπορεί να σας ειδοποιήσει όταν φρενάρετε πολύ απότομα ή τρέχετε υπερβολικά, και να τιθασεύσει την οδήγησή σας. Αν και σχεδόν τρομακτικό, αποτελεί γεγονός ότι οι άνθρωποι οδηγούν πιο προσεκτικά μόνο και μόνο επειδή γνωρίζουν ότι οι κινήσεις τους καταγράφονται. Τα ακριβότερα ασφάλιστρα λειτουργούν και ως τιμωρία για τις απερισκεψίες.
Οι ασφαλιστικές μπορεί επίσης να αρχίσουν να προσφέρουν «υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας», υποστηρίζει η Deloitte, όπως διαφημίσεις με βάση τη θέση του οχήματος στον χάρτη (σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, η προστιθέμενη αξία αφορά μάλλον τον διαφημιστή). Δεν θα αρέσουν σε όλους, όπως όμως έχει δείξει ήδη το διαδίκτυο, οι καταναλωτές ανέχονται αρκετές ενοχλήσεις με αντάλλαγμα εκπτώσεις και δωρεάν παροχές.
Με πίνακες σαν αυτόν ενημερώνονται οι οδηγοί για τις επιδόσεις τους
Με πίνακες σαν αυτόν ενημερώνονται οι οδηγοί για τις επιδόσεις τους

(Πηγή: Nextdeal.gr)

28 Αυγ 2014

Η ασφαλιστική ικανότητα online


Τα στοιχεία ασφαλιστικής κάλυψης κάθε ασφαλισμένου συμπεριλαμβάνονται πλέον στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Όπως αναφέρουν οι Φαρμακοποιοί, τόσο στις οθόνες της εφαρμογής όσο και στα έντυπα έκδοσης συνταγής και έκδοσης παραπεμπτικού εμφανίζονται πλέον τα στοιχεία ασφαλιστικής ικανότητας του Εθνικού Μητρώου Δικαιούχων Περίθαλψης - «ΑΤΛΑΣ» για κάθε ασφαλισμένο.
Στις περιπτώσεις που το αρχείο είναι ελλιπές ο γιατρός καλείται να ελέγξει και το βιβλιάριο του ασθενούς και εφόσον διαπιστώσει ότι έχει θεωρηθεί και είναι σε ισχύ, να προχωρήσει κανονικά στη συνταγογράφηση.
(Πηγή: Virus.com.gr)

Δίδυμη ασφαλιστική προστασία: Αστική Ευθύνη και Νομική Προστασία Επιχειρηματικό σωσίβιο

Ασφαλιστικές εργασίες έχουν δημιουργήσει οι κατά χιλιάδες νέες επιχειρήσεις –κυρίως εστίασης και παραγωγής ειδών διατροφής- που ανοίγουν στην χώρα οι οποίες βρίσκονται εκτεθειμένες σε σειρά κινδύνων. Με κυρίαρχη αιτία την άγνοια των ιδιοκτητών και την απουσία εντατικής ενημέρωσης από την ασφαλιστική αγορά οι επιχειρηματίες ακροβατούν καθημερινά επάνω από τον «λάκκο» των κινδύνων.
Εστιατόρια, καφετέριες, βιοτεχνίες παραγωγής, συσκευασίας ποτών και τροφίμων και πολλές άλλες επιχειρηματικές προσπάθειες παραμένουν σε μεγάλο βαθμό ανασφάλιστες όχι μόνο σε κινδύνους όπως η φωτιά ή η κλοπή αλλά σε πολύ σοβαρότερους.
Όπως για παράδειγμα να βρεθούν απέναντι σε συλλογικές ή ατομικές αγωγές καταναλωτών για παραγωγή διακίνηση εμπορία εισαγωγή προβληματικών προϊόντων ή μη ασφαλών για την υγεία. Μια ατυχία, ένα λάθος στην παραγωγή τους, κάτι απρόοπτο μπορεί να σταθεί αιτία όχι απλά να ανακοπεί η εξέλιξή τους αλλά πολύ περισσότερο να βρεθούν, τόσο οι επιχειρήσεις όσο και τα φυσικά πρόσωπα απέναντι σε τεράστιες οικονομικές απαιτήσεις –αξιώσεις- και δικαστικούς αγώνες.
Τόσο η κάλυψη Αστικής Ευθύνης όσο και η Νομική Προστασία αποτελούν ένα ασφαλιστικό δίδυμο που θα μπορούσε κάθε επιχείρηση και επιχειρηματίες να γνωρίζουν ότι θα λειτουργούν απρόσκοπτα ακόμη και στις πιο δύσκολες συγκυρίες. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις δεκάδες περιπτώσεις επιχειρήσεων όπου ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Ποιότητας Τροφίμων έχει εντοπίσει και επιβάλλει την απόσυρση του προϊόντος συστήνοντας στους καταναλωτές να μη το καταναλώσουν. Πρόσφατο παράδειγμα αυτό όπου ο ΕΦΕΤ και συγκεκριμένα η Περιφερειακή Διεύθυνση Θεσσαλίας, στο πλαίσιο υλοποίησης του Προγράμματος Επίσημου Ελέγχου Ασφάλειας και Ποιότητας των Τροφίμων για την παρακολούθηση των προσθέτων και των χρωστικών ουσιών και σε συνεργασία με τη Χημική Υπηρεσία Βόλου του Γενικού Χημείου του Κράτους, διαπίστωσε τη διακίνηση προϊόντος «Αναψυκτικό Πορτοκαλάδα». Αυτό βρέθηκε να περιέχει βενζοϊκά σε συγκέντρωση μεγαλύτερη από τα ανώτατα επιτρεπτά επίπεδα.
Πρόκειται για το προϊόν «Πορτοκαλάδα ΟΛΥΜΠΟΥ», σε συσκευασίες του 1.5 Λίτρου, με ημερομηνία ελάχιστης διατηρησιμότητας : ΣΕΠ ’14. Το προϊόν παρασκευάζεται και συσκευάζεται από την εταιρία : «Δ. Καψάλης & ΣΙΑ Ο.Ε., Εργοστάσιο Εμφιάλωσης Αναψυκτικών», Λιβάδι Ελασσόνας Λάρισας.
Ο Ε.Φ.Ε.Τ. απαίτησε από την ανωτέρω επιχείρηση την άμεση ανάκληση- απόσυρση της συγκεκριμένης παρτίδας προϊόντος και ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι σχετικοί έλεγχοι. Επίσης κάλεσε τους καταναλωτές, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί τη συγκεκριμένη παρτίδα του εν λόγω προϊόντος να μην το καταναλώσουν.
Είναι προφανές ότι η κάθε τέτοια περίπτωση επιχείρησης η σωστή ασφαλιστική κάλυψη αποτελεί το εχέγγυο για την λειτουργία της.
Και προς αυτή την κατεύθυνση οφείλουν να κινηθούν οι γενικοί αλλά και ειδικοί ασφαλιστές προκειμένου και το έργο τους να επιτελέσουν και παραγωγή να φέρουν.
(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Αυξάνονται και πληθαίνουν οι ασφαλιστικές Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών

Τουλάχιστον δύο νέες ασφαλιστικές εταιρίες που παρέχουν ασφάλιση στην Ελλάδα με καθεστώς Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών (ΕΠΥ) ανακοίνωσαν την λειτουργία τους στην χώρα το τελευταίο δίμηνο.

Έτσι μακραίνει ο κατάλογος αυτής της μορφής των ασφαλιστικών εταιριών στην Ελλάδα που σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδα και στο ειδικό μητρώο που καταχωρούνται έφταναν τις 730 στις 30/6/2014 και αφορούσαν το σύνολο των ασφαλιστικών αυτής της μορφής.

Από αυτές οι 596 ασκούν δραστηριότητα στον κλάδο των γενικών ασφαλίσεων όπου παρατηρείται και η πιο έντονη παρουσία των ασφαλιστικών με την μορφή ΕΠΥ και κύρια στον κλάδο της ασφάλισης αστικής ευθύνης του αυτοκινήτου.

Από αυτές την πιο έντονη δραστηριότητα έχουν συγκεκριμένες εταιρίες που εκπροσωπούνται κυρίως από Μεσιτικές Ασφαλιστικές Εταιρίες οι οποίες αξιοποιούν τους ασφαλιστές συνεργάτες τους για την προώθηση των προϊόντων τους.

Αν και σε επίπεδο εποπτείας (κεφαλαίων ) η αρμοδιότητα ανήκει στις χώρες εγκατάστασης της κάθε εταιρίας, σε κανόνες δεοντολογίας και λειτουργίας διέπονται όπως οι εταιρίες με έδρα ή εγκατάσταση την Ελλάδα. Έτσι ισχύουν και γι αυτές τις εταιρίες οι τελευταίες ρυθμίσεις που αφορούν την προείσπραξη των ασφαλίστρων για τις ασφάλειες αυτοκινήτου.

Σύμφωνα τώρα με ανθρώπους της αγοράς ένας από τους βασικούς λόγους που υπάρχει συνεχείς αύξηση παρουσίας αυτών των εταιριών στην Ελλάδα και στην ασφάλιση αυτοκινήτου είναι η δυνατότητα τους να παρέχουν ανταγωνιστικά ασφάλιστρα στους πελάτες τους αντίστοιχα με αυτά των online και direct ασφαλίσεων των ελληνικών εταιριών και μεγαλύτερή προμήθεια προς τους συνεργάτες τους. Επίσης κάποιες από αυτές στοχεύουν και σε ασφαλίσεις ειδικών κατηγοριών οχημάτων όπως τα ΤΑΞΙ τα επαγγελματικά φορτηγά.

Ωστόσο, δεν συμμετέχουν στο σύστημα φιλικού διακανονισμού ατυχημάτων ,για άμεση αποζημίωση, σύστημα που εφαρμόζει η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών μόνο για τις εταιρίες μέλη της με έδρα ή εγκατάσταση στην Ελλάδα.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

27 Αυγ 2014

Διευκρινίσεις για την χορήγηση περίθαλψης σε οφειλέτες του ΟΑΕΕ


Διευκρινίσεις σχετικά με την χορήγηση περίθαλψης σε οφειλέτες του ΟΑΕΕ ανακοίνωσε ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών.

Ο Οργανισμός Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών σε συνέχεια του απο 4-7-2014 Δελτίου Τύπου του Οργανισμού και του πρόσφατου, από 21-8-2014 του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, σχετικά με την χορήγηση περίθαλψης σε οφειλέτες του ΟΑΕΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπ. Α3 του αρθ πρώτου του Ν.4254/2014, διευκρινίζει -πέραν των προϋποθέσεων του νόμου- τα εξής:
α) οι ενεργοί ασφαλισμένοι, οι οποίοι ανέρχονται σε 65.835, δεν απαιτείται να προσέρχονται στις υπηρεσίες του ΟΑΕΕ για θεώρηση βιβλιαρίου ασθενείας,
β) οι διακόψαντες των ετών 2011, 2012, 2013, οι οποίοι δικαιούνται παροχών περίθαλψης και ανέρχονται σε 22.833, θα προσέρχονται στις υπηρεσίες του ΟΑΕΕ, για να διαπιστωθεί επιπλέον: ότι δεν έτυχαν περίθαλψης ως άνεργοι ούτε πληρούν τις προϋποθέσεις υπαγωγής, βάσει του νόμου της ανεργίας.
γ) για τα προστατευόμενα μέλη των ως άνω α) και β) περιπτώσεων θα προσέρχεται ο ενδιαφερόμενος με αίτησή του, για την διαπίστωση των προϋποθέσεων -και προσκόμιση δικαιολογητικών όπου απαιτείται- καταχώρησής τους στο βιβλιάριο ασθενείας του άμεσα ασφαλισμένου, σύμφωνα με τις ισχύουσες στον Κανονισμό μας διατάξεις.

Σε καμία των περιπτώσεων δεν απαιτείται η προσκόμιση φορολογικών δηλώσεων, εφόσον με την συνδρομή της ΗΔΙΚΑ και της Γ.Γ.Π.Σ, έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με ηλεκτρονικό τρόπο, εξασφαλίζοντας την εξυπηρέτηση του πολίτη, την μείωση της γραφειοκρατίας, την ασφάλεια των δεδομένων.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Σχέδιο για ευρωπαϊκή ασφάλιση των ανέργων


Σχέδιο για μία ασφάλιση των ανέργων σε ευρωπαϊκό επίπεδο έχει ο επίτροπος της ΕΕ για την Απασχόληση τις Κοινωνικές Υποθέσεις και την Κοινωνική Ένταξη Λάσλο Άντορ, σύμφωνα με την γερμανική εφημερίδα Die Welt.

Σε συνέντευξή του, ο επίτροπος δήλωσε ότι η ασφάλιση των ανέργων σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν πρέπει να υποκαταστήσει τα εθνικά συστήματα ασφάλισης.
«Η ευρωπαϊκή ασφάλιση των ανέργων θα αναλάμβανε μόνο έναν βασικό ρόλο», δήλωσε ο κ. Άντορ.
Περαιτέρω δήλωσε ότι τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τους ανέργους θα μπορούσαν για παράδειγμα να ανέλθουν στο 40% του τελευταίου εισοδήματός τους και να διακόπτεται η χορήγησή τους μετά από έξι μήνες.
Τα εθνικά συστήματα κοινωνικής ασφάλισης θα μπορούσαν να αυξήσουν το ποσοστό του 40% στους πρώτους έξι μήνες κατά ένα καθορισμένο ποσό και στη συνέχεια να αναλάβουν πλήρως τις παροχές αναπλήρωσης.
Ένα τέτοιο σχέδιο, συνέχισε, θα δημιουργήσει οικονομική σταθερότητα και μπορεί να αναθερμάνει βραχυπρόθεσμα την οικονομία σε μία περίοδο ύφεσης.
Σύμφωνα με τον κ. Άντορ, η ευρωπαϊκή ασφάλιση των ανέργων θα πρέπει να χρηματοδοτηθεί από φορολογικά έσοδα των χωρών της Ευρωζώνης.
(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Σε οριακό σημείο το σύστημα υγείας

Κρύο ιδρώτα σε ασθενείςγιατρούςφαρμακευτικές και παρόχους υγείας έχει προκαλέσει εν μέσω θέρους το ΦΕΚ του υπουργού Υγείας Μάκη Βορίδη για τη φαρμακευτική δαπάνη του 2014, όπως και του 2015, η οποία όπως ορίζεται δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 2 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Στο ποσό αυτό συνυπολογίζονται η δαπάνη για τη φαρμακευτική περίθαλψη των ανασφάλιστων ασθενών, όπως επίσης και για εμβόλια, ορούς και παράγωγα αίματος, για τα οποία υπήρχε ξεχωριστή πρόβλεψη, γεγονός που καθιστά τον προϋπολογισμό ιδιαίτερα ασφυκτικό.
Μη βιώσιμη η πολιτική μείωσης δαπανών υγείας
Εν τω μεταξύ, η διαμορφούμενη κατάσταση στο χώρο της υγείας αγγίζει τα όρια του συστήματος. Οι εκκλήσεις ιατρικών κύκλων για αναδιαμόρφωση του συστήματος υγείας στη βάση του εξορθολογισμού και των πραγματικά πιεστικών αναγκών του εντείνονται, ενώ προειδοποιούν για την ανάληψη δράσης προτού η κατάσταση οδηγηθεί σε κοινωνική κρίση.
Ο τομέας της υγείας έχει πληγεί σημαντικά τα χρόνια της κρίσης και η συνέχιση της πολιτικής των μειωμένων δημοσίων δαπανών, παρά τις αρχικές υποσχέσεις του υπουργού Υγείας, σε συνδυασμό με την υψηλή ανεργία, η οποία συνεπάγεται συρρίκνωση των εσόδων των Ασφαλιστικών Ταμείων, αναμένεται να εξωθήσει την κατάσταση στα άκρα. Σημειωτέον ότι σύμφωνα με υπολογισμούς του ΟΟΣΑ, η δαπάνη για υγεία στην Ελλάδα έχει υποχωρήσει κατά 11% το 2010 και το 2011.
Όχημα αναβάθμισης των παροχών υγείας η καινοτομία
Ειδικοί του χώρου της υγείας επισημαίνουν την αναγκαιότητα εισαγωγής της καινοτομίας στην υγεία ως λύση όχι μόνο για την αρτιότερη οργάνωση του συστήματος, αλλά και για την αποτελεσματικότερη θεραπεία και οικονομικότερη περίθαλψη των ασθενών. Τα νέα καινοτόμα φάρμακα σώζουν ζωές και μειώνουν τη νοσηλεία, ενώ οι ψηφιακές υπηρεσίες υγείας, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση και τα μητρώα παρόχων και ασθενών, συμβάλλουν στην αποδοτικότερη διαχείριση των υφιστάμενων πόρων, καταδεικνύοντας σπατάλες, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και δημιουργώντας επιπλέον θέσεις εργασίας.
Προτεραιότητα ο εκσυγχρονισμός του συστήματος τιμολόγησης
Ιατρικοί κύκλοι, καθώς και παράγοντες της αγοράς φαρμάκου υπογραμμίζουν τη θεμελιώδη σημασία της εισαγωγής ενός απλοποιημένου, λιγότερο γραφειοκρατικού και συνεπώς εύκολα διαχειρίσιμου συστήματος τιμολόγησης και αποζημίωσης φαρμακευτικών σκευασμάτων. Οι υφιστάμενες αγκυλώσεις του υπάρχοντος συστήματος , όπως π.χ. η σε τριμηνιαία βάση ανατιμολόγηση φαρμάκων, οι τεχνητές ελλείψεις σκευασμάτων και η αδυναμία εισαγωγής νέων, καταδεικνύουν την αναγκαιότητα αντικατάστασης του υφιστάμενου συστήματος με νέο σύγχρονο, το οποίο συνδέοντας την τιμή με την κλινική αξία θα ανταποκρίνεται αποτελεσματικότερα στις ανάγκες των ασθενών.
Ανεπιθύμητες επιπτώσεις
Οι οικονομολόγοι της υγείας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για την κυβερνητική πολιτική υγείας, διευκρινίζοντας ότι η συρρίκνωση της φαρμακευτικής δαπάνης δεν συνεπάγεται από ένα σημείο και μετά τη συγκράτηση της συνολικής δαπάνης υγείας. Στις επιπτώσεις συγκαταλέγονται η ελλιπής, περιστασιακή και συνεπώς αναποτελεσματική περίθαλψη, η οποία, σύμφωνα με τους νοσοκομειακούς ιατρούς, αυξάνει τελικώς τη σοβαρότητα των περιστατικών και άρα τη διάρκεια και το κόστος των θεραπειών και της ανάγκης νοσηλείας.
Αναποτελεσματικό μέτρο το πλαφόν συνταγογράφησης
Σε αυτό το πλαίσιο, η επιβολή πλαφόν συνταγογράφησης, μέτρο που πρόσφατα εισήχθη και το οποίο, κατά τις υπουργικές εξαγγελίες, θα συνδράμει με την καταπολέμηση της υπερσυνταγογράφησης στον περιορισμό της δαπάνης φαρμάκου, θα πρέπει να ιδωθεί από άλλη σκοπιά, σύμφωνα με τους ειδικούς του χώρου της υγείας. Ιατρικοί κύκλοι το χαρακτηρίζουν ως αναποτελεσματικό και ως ένα επιπρόσθετο μέτρο που απλά δυσχεραίνει την πρόσβαση των ασθενών στην αναγκαία θεραπευτική αγωγή. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν, οι ασθενείς θα αναγκαστούν να επισκέπτονται περισσότερους τους ενός ή των δύο πολλές φορές, γιατρών, ιδίως για πολύ σοβαρές παθήσεις, η φαρμακευτική αγωγή των οποίων είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, περιπλέκοντας και καθυστερώντας τη λήψη της θεραπείας τους. Και τελικά το συνολικό κόστος της προσωπικής και της δημόσιας δαπάνης υγείας θα αυξηθεί.
(Πηγή: Nextdeal.gr)

26 Αυγ 2014

Frankfurter Rundschau: Κίνδυνος από τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα στην Ελλάδα


Θέμα στα Γερμανικά μέσα ενημέρωσης έγινε το θέμα των ανασφάλιστων αυτοκινήτων στους Ελληνικούς δρόμους, που προειδοποιεί τους Γερμανούς για το κίνδυνο που ελλοχεύει αν μετακινηθούν με αυτοκίνητο στην χώρα μας.Το σχετικό δημοσίευμα σχολιάζει ότι όποιος εμπλακεί σε τρακάρισμα με ντόπιο οδηγό ή υποστεί τραυματισμό σε ατύχημα καλείται συχνά να αναλάβει ο ίδιος τα έξοδα των ζημιών.

Το γεγονός ότι πολλοί Έλληνες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών δεν έχουν καμία ασφάλιση αστικής ευθύνης, είναι ένα αποτέλεσμα της κρίσης. Η ανεργία εξερράγη το 2008 από οκτώ έως 27 τοις εκατό. Το πραγματικό εισόδημα από το 2010 μειώθηκε κατά περίπου ένα τέταρτο. Τέσσερις στους δέκα εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα κερδίζουν λιγότερα από € 630 καθαρά. Αυτός είναι ο λόγος που πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων δεν μπορούν πλέον να αντέξουν οικονομικά τα ασφάλιστρα. Τονίζει το σχετικό δημοσίευμα.

Όπως αναφέρεται στην διαδικτυακή της έκδοση της «σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας περίπου 800.000 αυτοκίνητα χωρίς ασφαλιστική προστασία. Ως εκ τούτου περίπου ένα στα δέκα αυτοκίνητα με άδεια κυκλοφορίας δεν έχει ασφάλιση».

Επιπλέον το δημοσίευμα αναφέρεται και στο θέμα των τεχνικών ελέγχων των αυτοκινήτων στην Ελλάδα επισημαίνοντας ότι «ειδικοί του κλάδου της αυτοκίνησης εκτιμούν ότι από τα περίπου οκτώ εκατομ. αυτοκίνητα στην Ελλάδα περίπου τρία εκατομ. κυκλοφορούν χωρίς να έχουν υποβληθεί σε έγκυρο έλεγχο σε ΚΤΕΟ».

Και το δημοσίευμα καταλήγει ότι συνίσταται στους αλλοδαπούς να κάνουν μικτή ασφάλιση πριν ταξιδέψουν με το δικό τους αυτοκίνητο προς την χώρα.

(Πηγή: Asfalisinet.gr)

Σκληρός ανταγωνισμός στην Υγεία

Σκληρός ανταγωνισμός στα προγράμματα Υγείας αναπτύσσεται στην αγορά. Η μία μετά την άλλη οι ασφαλιστικές καταρτίζουν ολοκληρωμένες προτάσεις και διεκδικούν τα μερίδιά τους. Κατά τις πληροφορίες στα επιτελεία μεγάλων ασφαλιστικών επικρατεί προβληματισμός για το πώς θα κερδίσουν το πελατειακό κοινό που αναζητά από τους ιδιώτες μια καλή κάλυψη της υγείας του.
Η Εθνική ετοιμάζεται κατά τις πληροφορίες να προωθήσει στην αγορά ένα νέο πρόγραμμα Υγείας ικανό να αντιμετωπίσει τον υψηλό ανταγωνισμό.
Η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ μπήκε και αυτή στον στίβο της Υγείας με επίσης υψηλών προδιαγραφών. Η Interamerican έχει σχεδιάσει ακόμη πιο δυναμική επέκταση στην Υγεία ενώ και η GENERALI έχει ήδη επικοινωνήσει στους συνεργάτες της και νέα προγράμματα  τα οποία και προωθεί.
Η ΜΙΝΕΤΤΑ θα συνεχίσει την περυσινή επιθετική τακτική της στον κλάδο καθώς απέδωσε καρπούς  και θα προωθήσει και νέα προγράμματα στην αγορά. Η πρακτική αυτή των εταιρειών μεγάλων που προαναφέρθηκαν πιέζει και τους υπόλοιπους και κυρίως τους βαρείς πολυεθνικούς οι οποίοι και μερίδιο είχαν στην αγορά και προγράμματα που «έτρεχαν». Κατά τις πληροφορίες δεν αποκλείεται είτε με νέα προγράμματα είτε επικοινωνιακά να εισέλθουν στον «χορό» και η Allianz και MetLife, ΑΧΑ, GROUPAMA, ενώ κινητικότητα παρουσιάζεται  και από την ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ.
Σε γενικές γραμμές τα προγράμματα είναι είτε έτοιμα είτε αποφασισμένα για το πώς θα ετοιμαστούν, η στρατηγική απόφαση έχει ληφθεί και ο ανταγωνισμός  θα κριθεί στις παροχές όπου τελικά δεν είναι ούτε οι ίδιες ούτε ποιοτικά ούτε τιμολογιακά.

(Πηγή: Insuranceworld.gr)

Νέο σενάριο για ψαλίδι στις συντάξεις από την τρόικα


Νέες περικοπές σε συντάξεις τόσο του ΙΚΑ όσο και του ΟΑΕΕ μπαίνουν στο στόχαστρο των δανειστών και της τρόικας καθώς φαίνεται το βάρος των ελλειμμάτων συνεχίζει να αποτελεί αγκάθι για τα οικονομικά των ασφαλιστικών ταμείων.Έτσι τα σενάρια θέλουν να γίνεται, σε πρώτη φάση, περιορισμό των νέων συνταξιοδοτήσεων ανακόπτοντας τόσο τις πρόωρες συντάξεις όσο και μια σειρά από άλλες ευνοϊκές ρυθμίσεις που ισχύουν για παλιούς ασφαλισμένου που μπορεί να βρεθούν κοντά στην συνταξιοδότηση σε όρια ηλικίας κάτω των 62 ετών.

Αυτό το σενάριο, αν επικρατήσει, θα δρομολογήσει, σύμφωνα με ειδικούς στην ασφάλιση, αύξηση από τα 15 χρόνια που είναι σήμερα το πλαφόν για πρόωρη συνταξιοδότηση σε παλιούς ασφαλισμένους να πάει στα 20 χρόνια ασφάλισης. (Δηλαδή αντί των 4.500 ημερών ασφάλισης 6.000 ημέρες ασφάλισης)

Παράλληλα εξετάζονται και αλλαγές στον υπολογισμό της σύνταξης για πρόωρα συνταξιοδοτούμενους ώστε να αποτελέσουν αντικίνητρο για την έξοδο προς την σύνταξη

Τέλος σαν άμεση λύση υπάρχει πάντα ανοικτό το ενδεχόμενο κύρια στον ΟΑΕΕ να υπάρξει και νέα περικοπή των ήδη χορηγούμενων συντάξεων που σε ορισμένες κατηγορίες ασφαλισμένων μπορεί να φθάσει και το 30%. 

(Πηγή: Asfalisinet.gr)


22 Αυγ 2014

Τα 32 καινούργια «χαρτιά» που θα μπορείς να αποκτήσεις μέσω ΚΕΠ


Έχασες το δίπλωμα οδήγησης και πρέπει να εκδώσεις καινούργιο; Σου έκλεψαν το πορτοφόλι; Σκίστηκε το δίπλωμά σου; Στο εξής δεν θα χρειάζεται να τρέχεις από υπηρεσία σε υπηρεσία για να εκδώσεις καινούργιο. Η ανανέωση και έκδοση διπλώματος ΙΧ, περιλαμβάνεται στις 32 καινούργιες γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα μπορείς να ολοκληρώνεις μέσω ΚΕΠ.

Ήδη υπεγράφη και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η σχετική απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Η απόφαση έχει φτάσει στα ΚΕΠ κάτι απαραίτητο καθώς σε αυτήν περιλαμβάνονται όλες οι αιτήσεις που θα πρέπει να συμπληρώνει κάποιος ανάλογα με τη διαδικασία που θα θέλει να ολοκληρώσει. Το fpress επεξεργάστηκε την απόφαση και δημοσιεύει τον κατάλογο με τις 32 γραφειοκρατικές διαδικασίες που θα μπορείτε να διεκπεραιώνετε από εδώ και στο εξής μέσα από το ΚΕΠ της γειτονιάς σας:
Α. άδειες οδήγησης
1. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας ΑΜ, Α1, Α2, Α.
2. Αρχική χορήγηση άδειας οδήγησης κατηγορίας Β.
3. Προσθήκη σε ισχύουσα άδεια οδήγησης κατηγορίας Β του κωδικού 96.
4. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης εντός των κατηγοριών ΑΜ, Α1, Α2, Α, Β, ΒΕ.
5. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης κατηγορίας Β στις κατηγορίες C1 ή C ή D1 ή D με ή χωρίς πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
6. Επέκταση ισχύουσας άδειας οδήγησης από τις κατηγορίες C1, C, D1, D σε C1E, CE, D1E, DE αντίστοιχα και εντός των ανωτέρω κατηγοριών με ή χωρίς Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.).
7. Χορήγηση Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) αρχικής επιμόρφωσης.
8. Ανανέωση άδειας οδήγησης (κάθε κατηγορίας).
9. Ανταλλαγή άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από κράτος μέλος της Ε.Ε. με ελληνική αντίστοιχης κατηγορίας.
10. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης από Η.Π.Α., Καναδά, Αυστραλία, Ιαπωνία, Νότια Αφρική και Νότια Κορέα σε αντίστοιχη ελληνική.
11. Μετατροπή ισχύουσας άδειας οδήγησης που εκδόθηκε από την Ελβετία σε αντίστοιχης κατηγορίας άδεια οδήγησης ελληνική χωρίς θεωρητική εξέταση και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.
12. Αντικατάσταση εντύπου άδειας οδήγησης
13. Χορήγηση αντιγράφου εντύπου άδειας οδήγησης λόγω απώλειας ή κλοπής ή φθοράς ή αλλοίωσης.
14. Περιορισμός κατηγοριών ισχύουσας άδειας οδήγησης για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.
15. Επαναχορήγηση κατηγοριών άδειας οδήγησης που περιορίστηκαν για λόγους υγείας ή συνταξιοδότησης λόγω γήρατος.
Β. Ειδικές άδειες οδήγησης
1. Χορήγηση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.
2. Χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων.
3. Ανανέωση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτου.
4. Χορήγηση αντιγράφου ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου λόγω απώλειας ή φθοράς ή κλοπής.
5. Επέκταση ειδικής άδειας οδήγησης Επιβατηγού Δημόσιας Χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτου.
Γ. Οχήματα ιδιωτικής χρήσης
1. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτου Μ.Β. μέχρι 4.000 χιλ/μα.
2. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).
3. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας ενάριθμου επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω κληρονομιάς.
4. Μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) στο όνομα κληρονόμων.
5. Μεταβίβαση φορτηγού ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) μέχρι 4 τόνων.
6. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης (Φ.Ι.Χ.) άνω των 4 τόνων.
7. Χορήγηση βεβαίωσης ακινησίας φορτηγών ιδιωτικής χρήσης.
8. Χορήγηση αντιγράφου άδειας κυκλοφορίας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.) λόγω απώλειας, φθοράς ή κλοπής.
9. Άρση παρακράτησης κυριότητας επιβατικού αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας ιδιωτικής χρήσης (Ι.Χ.).
Δ. ΟΧΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ (Δ.Χ.)
1. Επικύρωση συμφωνίας μεταβίβασης φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).
2. Έκδοση άδειας κυκλοφορίας φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.) λόγω μεταβίβασης.
3. Αποχαρακτηρισμός φορτηγού αυτοκινήτου δημοσίας (Φ.Δ.Χ.).
(Πηγή: Fpress.gr)